NOVI SAD, Kiseli kupus kao proizvod ima veliki izvozni potencijal, rečeno je na Prvoj međunarodnoj konferenciji o kiselom kupusu u Novom Sadu.

Regionalni menadžer kompanije Sakata Igor Jozić rekao je da potrošnja kiselog kupusa u cijelom regionu opada.

“Mi želimo da zaustavimo taj negativni trend. A sljedeće što želimo jeste da promjenimo loš imidž kiselog kupusa. Uvreženo je mišljenje da je kiseli kupus hrana za siromašne i uopšte asocijacija na siromaštvo”, kazao je Jozić.

Naveo je da Sakata želi da promoviše konzumaciju kiselog kupusa u vakuum pakovanju u supermarketima, zato što je samo takav proizvod higijenski ispravan, zdravstveno bezbijedan i ima “ogroman izvozni potencijal”.

Proizvođači su kazali da značajne količine kiselog kupusa izvoze na tržišta Njemačke, Švedske, Danske, Slovenije, Crne Gore, Ukrajine i Rusije.

Rečeno je i da kiseli kupus tradicionalno ima “ogromnu ulogu” u prehrambenim navikama u Evropi tokom zimskog perioda, jer je bogat vitaminima, mineralnim materijama i celuloznim vlaknima.

Potrošnja ovog proizvoda je četiri kilograma po glavi stanovnika godišnje na teritoriji istočne Evrope.

Na konferenciji je rečeno da se prelaskom na hibride dobijaju ujednačene biljke kupusa, visoki prinosi i povećana otpornost na bolest, ali u Srbiji sorte poput futoškog kupusa još uvijek zauzimaju značajno mjesto.

Skupu je prisustvovalo oko 80 učesnika iz 12 zemalja koji su uključeni u čitav lanac proizvodnje kiselog kupusa, od proizvodnje preko prerade do plasmana na tržištu.

Organizator konferencije bila je „Sakata vedžitejbl sids“, evropska filijala korporacije „Sakata sids“, četvrte po veličini kompanije na svjetskom tržištu sjemena povrća. Beta