Siguran sam da se bar pola vas, ako ne i više dvoumilo oko toga koju srednju školu odabrati,a onda neki iza toga i koji fakultet odabrati, na kojem se poslu zaposliti i sl.  

 

Da dvoumljenje, troumljenje, osmeroumljenje, i na kraju tolikih nedoumica čovjek i dalje nakon upisa nije siguran je li baš piknuo to što mu najbolje paše.

Za one koji nisu prošli prvi upisni rok ili nisu imali adekvatnu štelu evo 45 zanimanja budućnosti. 

  

KOORDINATOR KONCERNA

Dok milijuni jednostavnih radnih mjesta nestaju, nastaju nova specijalizirana radna mjesta planiranja i kooordinacije.

LOGISTIČARI

Visoka matematika je transporter roba u suvremenim poduzećima. Kompjutorski modeli omogućavaju optimalan protok roba od proivođača do trgovina.

TREND: jedino dobra logistika omogućuje poduzećima pravovremenu proizvodnju i optimalno iskorištenje skladišta.

UREDSKI MENADŽERI

S planerima, telefonom i kompjuterima menadžeri organiziraju dnevni raspored svog šefa.
TREND: Gospodarstvo traži dobro obučene uredske menadžere.

KONTROLORI

(gospodari brojki)

Analiziraju promet, investicije, kalkulacije. Na osnovu njihovih podataka menadžment timovi donose važne odluke.
TREND: Kupovina poduzeća, kompjuterskih sustava, zatvaranje pogona: svuda se pitaju kontrolori.

MARKETINŠKI STRATEZI

Stratezi osmišljavaju ne samo reklamu, nego i cijene, izgled i dostavu.
TREND: Širom svijeta marketinški stratezi koordiniraju prodaju.

PROIZVODNI TEHNIČARI

Prije nego Opel svoj novi model izveze iz tvornice, inžinjer za kompjuterom (proizvodni tehničar) zna čitav sklop operacija i prati putem ekrana svaki korak.

TREND: U tvornicama roboti zamjenjuju ljudsku radnu snagu. Planiranje i primjena tih promjena zapošljava proizvodne tehničare (studij strojarstva, elektrotehnike, usmjerenje: proizvodna tehnika).

FINANCIJSKI EKSPERTI

Dnevno se na financijskim tržištima širom svijeta okreću milijarde dolara. Stavlja se naglasak na suradnike s međunarodnim iskustvom.

MENADŽERI FONDACIJA

Sastavljaju financijske pakete uz minimalne rizike.
TREND: Fondacije su u modi, otvaraju mogućnost da se “uhvati zraka” u bespoštednoj konkurentskoj borbi.

SAVJETNICI NOVIH PODUZEĆA

Savjetuju mlade poduzetnike i osnivače poduzeća kako prebroditi prve poslovne poteškoće, na koja područja obratiti posebnu pozornost i sl.
TREND: Politika stimulira osnivanje novih poduzeća financijskom pomoći i raznim olakšicama.

ANALITIČARI

Njih zanimaju svi podaci o poslovanju poduzeća.
TREND: Raste broj dioničkih društava kao i značaj dionica.

MEŠETARI OSIGURAVAJUĆIH DRUŠTAVA

Ovisno o platežnim mogućnostima nude i traže najbolje osiguranje.
TREND: Mešetari osvajaju “rizik management” s ciljem reduciranja mogućnosti nesreća.

SAVJETNICI

U posljednjih 10 godina se udvostručio broj savjetodavnih mjesta. U velikoj globalnoj konkurentskoj borbi, brzom tehnološkom razvitku i promjenjivom zakonodavstvu, ni srednja poduzeća više ne izlaze na kraj bez pomoći izvana.

POREZNI SAVJETNICI

Klijenti žele jedino: platiti što manje poreza.
TREND: Složena materija zahtjeva specijalizaciju. Područja poput međunarodnog poreznog prava slove kao budućnost.

ODVJETNIČKI POMOĆNICI

Poplava pravnih i zakonskih regulativa, obrada tekstova, razni komentari zahtjevaju od odvjatničkih pomoćnika poznavanje računarskih sustava.
TREND: Traži se poznavanje stranih jezika i pravnih sustava.

GOSPODARSKI SAVJETNICI

Najčešće se koriste kada u poduzeću ne ide najbolje.
TREND: Nova područja su Istočna Europa i područje telekomunikacija.

ODNOSI S JAVNOŠĆU

Spona poduzeća i javnosti.
TREND: Zbog velike potražnje započinje se s profesionalnom obukom kadrova.

ISTRAŽIVAČI NOVOG DOBA

30 do 40% svog profita ostvaruju suvremena industrijska poduzeća novim proizvodima. Istraživački budžeti su usprkos štednji i dalje vrlo visoki (preko 90 milijardi maraka). Ali uvjet je izumiti proizvode koji će se prodavati.

MENADŽERI ISTRAŽIVAČKOG RADA

Polutehnološki freakovi, poluproračunati trgovci i menadžeri koordiniraju djelatnosti inovatora i znanstvenika sa stvarnim potrebama kupaca.
TREND: Transfer inovacija u proizvodnju je slaba točka mnogih poduzeća.

LABORANTI

Svaka inovacija nije samo rezultat genijalnog inovatora ili istraživača, već i predanog rada laboranta koji pripremaju pokuse, rade evidencije i sl.
TREND: Težište na biologiji, kemiji, medicini, farmaciji ili fizici.

BIOTEHNIČARI

(studij biologije, biokemije – specijalizacija: molekularna biologija, genetika)
TREND: Do 2005. godine znanstvenici žele otkriti cjelokupno čovjekovo nasljeđe. S tim infomacijama se nadaju otkriti uzročnike mnogih bolesti i raka, AIDS-a, srčanih infarkta i drugih. Farmacijska poduzeća žele pratiti taj trend.

MIKROTEHNIČARI

(studij strojarstva li tehnički studij)
Milimetarski zupčanici, prekidači i kablovi su sve strojevi sutrašnjice. Pod mikroskopima i uz pomoć računala, razvijaju mikrotehničari u timovina strojeve veličine poštanske markice.
TREND: Prvi mini-strojevi napuštaju laboratorije. Očekuju se milijarde zarade.

MULTI-MEDIJA TALENTI

Posao s robom-informacijom, cvjeta. U nadolazećim godinama očekuje se porast zaposlenih za 1% (na 800 000).

ALLROUND-NOVINARI

S kamerom na leđima trči tip urednika na mjesto događaja, snima, osvjetljava i brine za ton, vraća se u redakciju, montira, piše i tonski sređuje informaciju.
TREND: Konkurencija i mali budžeti povećavaju potražnju za “sveznajućim” novinarima.

SCENARISTI

Proizvodnja “sapunica” cvjeta.
TREND: Potražnja za maštantim piscima koji poznaju produkciju i svjesni su malih budžeta ostaje nepromijenjena.

GRAFIČARI

Po nalogu promocije, privatnih klijenata za tisak ili televiziju, grafičari trebaju obraditi tekstove, slike, naslove tako ukusno da čitatelj ili gledatelj ostane bez daha.
TREND: Budućnost pripada računalima.

MEDIJSKI MANADŽERI

Privatni mediji se financiraju od reklama. Posao je manadžera da uvjeri klijente/kupce o isplativosti reklama.
TREND: Interaktivna televizija ili home-shopping – pred nama su veliki izazovi.

PRODUCENTI

Od zadatka do televizijske produkcije, svi konci se nalaze u rukama producenta.
TREND: Potražnja raste, ali ne i ponuda. Razlog su ograničene mogućnosti školovanja i vrlo visoki zahtjevi posla.

PIONIRI INFORMATIČKOG HIGHWAYA

Preko CD-romova i modema jednim pritiskom miša otvara se multimedijski svijet i internet. Velika prilika za početnike koji kreiraju sadržaj za nove medije.

INFORMATIČKI BROKERI

TREND: Svakih 5 godina se udvostručuje znanje zemlje. Poduzeća trebaju profesionalce koji će im pomoći zadržati pregled.

ONLINE-UREDNICI

Interaktivnim ekranima, grafičkim elementima i slikama traže se potencijalni kupci i pretplatnici.
TREND: Uskoro će informatički highway (output) stići u svako kućanstvo.

MULTIMEDIJSKI-TRENERI

Učiti za sljedeće tisućljeće. Obrazovanje putem PC-ija.
TREND: Neprestano raste potreba za obučenim i motiviranim suradnicima. Sve više poduzeća ulaze u nove metode obuke.

ONLINE-TRGOVAC

TREND: 40 milijuna klijenata čeka na internetu, a ta se brojka mjesečno povećava.

KOMPJUTERSKI STRUČNJACI

Svaki drugi zaposleni treba u međuvremenu računala ili priključak. Hard i software poduzeća se trude olakšati rukovanje i upotrebu računala. Nastaju visokokvalificirana radna mjesta za kompjuterske stručnjake.

DIZAJNERI EKRANA (SCREENDESIGNERI)

TREND: Budućnost pripada pritisku “miša”.

SAVJETNICI RAČUNARSKIH SUSTAVA

TREND: Velika brzina razvoja tehnologije prisiljava poduzeće na kupovinu novih računala i programa.

“DUŠOBRIŽNICI” PC KORISNIKA

TREND: Računari osvajaju urede, tvornice i trgovine. Korisnici posvuda imaju pitanja.

ALERGOLOZI
GASTRONOM FAST FOOD LANACA

STARATELJI ZA STARE LJUDE

STRUČNI TRGOVCI

KUĆNI POMOĆNICI

HOTEL MANADŽERI

TRGOVCI NEKRETNINAMA

BOLNIČKI MANADŽERI

BOLNIČKA NJEGA

POSREDNICI

PSIHOTERAPEUTI

FIZIOTERAPEUTI

SAVJETNICI UMIROVLJENIKA

HIGH TECH SERVISERI

TURISTIČKI STARATELJI

FITNES + ZDRAVI ŽIVOT

INDUSTRIJA ZABAVE