Početna stranica

Sezone gripe i prehlade dolaze i odlaze, međutim ove godine svijet se suočava s epidemijom svinjske gripe koja je vrlo ozbiljna i ne treba je zanemariti. Kako se zaštititi?

Svinjska gripa širi se znatno brže nego uobičajena gripa. Stručnjaci upozoravaju da ne treba paničariti, ali treba biti oprezan.

Najvažnija stvar u zaštiti od gripe je jačanje imuniteta. Zadnjih dana moglo se o tome dosta čitati, ali poznati svjetski stručnjaci tek su nedavno dali konkretne poruke kako preventivno djelovati……..

 

Vitamin D je od esencijalne važnosti za normalno funkcioniranje imunološkog sistema, a sve više dokaza upućuje na to da je zimsko vrijeme plodno tlo za gripe i prehlade zato što ne primamo dovoljno sunčeve svjetlosti iz koje tijelo dobiva nužne doze vitamina D.

Iz tog razloga većina liječnika i zdravstvenih djelatnika preporučuje dnevno uzimanje nadomjestaka vitamina D u ovo doba godine, a preporučena dnevna doza u zimskim mjesecima je za odrasle osobe oko 5000 IU u vrijeme sezone gripe. Preporučuje se uzimanje vitamina D3 koji tijelo apsorbira puno bolje od vitamina D ili D2 i ne smije se uzimati stalno, već samo u zimskim mjesecima. Uz vitamin D poželjno je uzimati i kalcij zbog bolje apsorpcije.

Osim toga, preporučuje se i ispiranje sluznice nosa slanom otopinom nekoliko puta dnevno. Otopina sprečava razvoj bakterija i virusa u nosnim otvorima. Također je preporučljivo dvaput dnevno grgljati vodu u koju ste prethodno stavili malo morske soli.Istraživanja pokazuju da određena hrana daje bolju zaštitu i jača organizam od drugih namirnica koje su također zdrave.

Stručnjaci preporučuju redovno konzumiranje jogurta jer sadržava tvari koje pomažu bijelim krvnim zrncima u borbi protiv napada virusa. Posebno se preporučuju probiotički jogurti koji dokazano jačaju organizam, i to za 33 posto.

Češnjak je od davnina poznat kao zdrava namirnica, a njegove dobrobiti potvrđuju i suvremena istraživanja. Ako niste ljubitelj češnjaka, možete ga uzimati i u kapsulama. Češnjak sadržava alicin, koji je moćno sredstvo u borbi protiv bakterija i virusa.

Na popisu zdravih i preventivnih namirnica nalazi se i crni čaj. On sadržava protein interferon koji, kako je dokazalo harvardsko istraživanje, vrlo uspješno liječi prehladu i gripu. Preporučuje se uzimanje pet šalica crnog čaja dnevno tijekom razdoblja od dva tjedna. Takav tretman podići će vaš imunološki sustav na visoku razinu otpornosti.

Gljive također mogu pomoći da ojačate organizam. Sadržavaju brojne kemijske spojeve koji blagotvorno djeluju na tijelo. Potiču proizvodnju bijelih krvnih zrnaca koja su ključna za uspješnu borbu protiv gripe i prehlade.

Na jelovniku bi se svakako trebala naći i riba bogata omega-3 masnim kiselinama. Takva riba poboljšava aktivnosti organizma u njegovoj prirodnoj borbi protiv bakterija i virusa. Osim toga, znanstveno je dokazano i da omega-3 masne kiseline štite pluća i cijeli respiratorni sustav od upalnih procesa.

Najbolji način zaštite od virusa jest da ih držite podalje od sebe. To isto trebate činiti i s oboljelim ljudima. Preporučuje se često pranje ruku, i to vrlo temeljito, a osobito treba očistiti područje ispod noktiju. Ručnik kojim brišete ruke također mora biti čist.

U ovom rizičnom dobu nemojte s članovima obitelji dijeliti pastu za zube jer se i na taj način prenose bacili. Na javnim mjestima nemojte koristiti ponuđeni toaletni papir nego nosite svoje maramice.

Oprezno s telefonima, računarima i mobitelima. Ti su predmeti magneti za bakterije. Obavezno takve predmete prije korištenja očistite antibakterijskim vlažnim maramicama.

Sve tipke koje tijekom dana susrećete – na poslu, u javnim garažama, liftovima – najprije obrišite antibakterijskim maramicama, a tek potom pritisnite. Takve javno dostupne tipke svakodnevno koristi velik broj ljudi, pa se na njima nalaze velike količine bacila. 

Prirodnu snagu imuniteta najbolje ćete povećati vježbanjem i spavanjem. Tjelovježba je jedan od najboljih prirodnih načina obrane, a stručnjaci preporučuju blage tjelesne aktivnosti 20-30 minuta dnevno. Umjereno vježbanje štiti i respiratorni sustav od štetnih utjecaja.

Naravno, organizmu je potreban i odmor, jer ako je iscrpljen, ne može odoljeti napadu virusa i bakterija. Tijekom noći trebali biste odspavati sedam sati u komadu. Ako imate naporan radni ritam, onda i više. Preporučuje se i popodnevno spavanje, ali ne duže od sat vremena. Dani vikenda idealni su za odmor, ali i za rekreaciju. Počastite svoj organizam šetnjom u prirodi, ali i odmorom te kvalitetnim snom. 

Fena