– Stabilizator osovina tijekom vožnje.    Ovi sustavi omogućuju sigurno ponašanje vozila u kritičnim situacijama, pogotovo u zavojima. Sustavi za vrijeme vožnje ocijenili nekoliko varijabli, kao što su brzina ili kut upravljanja i gdje opasnost od proklizavanja, sustavi koriste pribrzďovania pojedine kotače u stanju vratiti automobil u svoj prvobitni smjer. Stabilizacija sustava za skuplji automobili su opremljeni s aktivnim ovjesom koji se prilagođava na površinu i vozača stilu vožnje i doprinosi sigurnosti vožnje. Većina proizvođača automobila koriste u svojim vozilima sustav oznaka ESP (Mercedes-Benz, Škoda, VW, Peugeot i ostali). S etiketom AHS (Active Handling System) Je Svojch u vozila koja se koriste Chevrolet, DSC (Dynamic Traction Control) BMW PSM (Porsche stabilnosti gospodarstva) VDC (Kontrolu dinamike vozila) Je postavljen na Subaru vozila, VSC (Stabilnost vozila Contal) Također je ugrađen u Subaru i može se naći u kola, i Lexus.

Skraćenica ESP dolazi iz engleskog Elektronički program stabilnosti i prevodi elektronički program stabilnosti. Sam naziv je očito da je to predstavnik pogled vozača zaslonu stabilnost u vožnji. Otkriće i kasnije uvođenje ESP značilo napredak u automobilskoj tijeku. Slična situacija dogodila jednom u uvođenje ABS. ESP pomaže vozaču, vrlo iskusni i neiskusni, da obrađuju neke kritične situacije koje se mogu pojaviti za vrijeme vožnje. Odbor senzora u podatke o vozilu zapis o stvarnom stanju vožnje. Ovi podaci su uspoređeni kontrolna jedinica s izračunatim podacima za pravilnu vožnju. Ako je razlika u vrijednosti, tu je automatsko uključivanje sustava ESP, koji stabilizira vozilo. Njihova sposobnost da druge koristi ESP elektronički sustav podvozja. Među najvažnijim elektroničkim suradnika uključuje: ABS kočnice, protukliznih sustava (ASR, TCS i drugi) i Vijeće za potrebno djelovanje ESP senzora.

Prvi automobil, koji je opremljen ESP-om, postao je 1995 nove generacije Mercedes E. Povodom performanse ovog automobila je objavljeno u bliskoj budućnosti pojavit će se i onda S-klase Cijena ovog sustava je tako visok da je kao i većina tehničkih inovacija uvesti samo u high-end luksuznih vozila. ESP pravi bum došla na izgled malih stvari i nekako priliku. Godine 1997 je švedski novinari provodi test stabilnosti vožnje zatim vijesti, što je Mercedes A. Iznenađenje svih prisutnih Mercedes nije uspio nositi s “. los test. Koji je započeo aferu, koji prisiljava proizvođače da napuste kratkoročne. Napori inženjera i dizajnera na Mercedes-Benz pronaći odgovarajuće rješenje za problem bio nagrađen. Utemeljen je na mnogim testovima, ESP je postala standardni dio Mercedes A. To u praksi značilo povećanje proizvodnje iz sustava procjenjuje se na desetke tisuća do stotina tisuća ljudi, a na taj način može se postići više pristupačne cijene. ESP utrti put za upotrebu u vozilima, srednjih i malih vozila. Rođenje ESP bio revolucionaran i sigurnu vožnju nije samo zbog Mercedes-Benz, koji je sada prilično raširena. Ne mali mjeru postojanja ESP zaslužili tvrtke Bosch, koja je angažirana u razvoju i trenutno je najveći proizvođač.

U većini elektronskih sustava mozak elektronske kontrolne jedinice i da se inače ne ili ESP. Zadatak je usporediti kontrolna jedinica za vrijeme vožnje stvarna vrijednost od senzora s izračunatim vrijednostima. Željenom smjeru je otkrivena od vrtnje i kut okretaja kotača. Stvarni vožnje država izračunava se iz bočnog ubrzanja i rotacije oko svoje vozilo vertikalne osi. Ako promatrana odstupanja od izračunate vrijednosti, tu je aktivacija procesu stabilizacije. ESP aktivnost se javlja podešavanjem zakretnog momenta motora u slučaju da zahvat u kočionom sustavu na jednom ili više kotača, čime se izbjegavaju neželjeni kretanja vozila. ESP je u stanju ispravljanje podupravljanja i oversteer vozila u zavojima. Podupravljanja kretanja vozila je usporilo je ispravljen unutarnji stražnji kotač. Pretáčavý ispravlja usporilo kretanje vanjskog prednji kotač. Kada kočenja kotača na kotač što je rezultiralo u stabilizaciji kočenja sila. Na temelju jednostavne fizičke zakon stvara kočni moment sile oko vertikalne osi vozila. Rezultat momenta uvijek djeluje protiv neželjenih pokreta i premotati natrag na vozilo u željenom smjeru. Isto tako, u željenom smjeru kada se okreće vozilo podupravljanja. Primjer ESP brzo zavojima kada prednjoj osovini prolazi brzo van iz svih kuteva. ESP prvi smanjenje zakretnog momenta motora. Ako ova akcija nije dovoljno, unutarnji stražnji kotač kočnice. Stabilizacija proces odvija sve do trenutka kada smanjena sklonost klizanja.

Základ ESP se sastoji od kontrolne jedinice, koja je zajednička za ABS i drugih elektroničkih sustava kao što su sile kočenja EBV distribucija / EBD, motor kontrole momenta (MSR) i protiprešmykové Systems (EDS, ASR i TCS). Kontrolna jedinica obrađuje podatke 143 puta u sekundi, to je svakih 7 milisekundi, gotovo 30 puta brže od čovjeka. Za ESP aktivnost je potrebno da se ukrcaju na senzorima kao što su:

  • Senzor za otkrivanje kočenja (obavijestiti kontroler, čiji vozač kočnice)
  • pojedinih kotača Senzor brzine,
  • upravljač kut senzora (daje željeni smjer putovanja)
  • bočno ubrzanje senzor (rekord veličini bočnih sila koje djeluju kao centrifugalne sile u zavoju),
  • sonda snimanje vozila oko svoje vertikalne osi (za procjenu vozila rotacije oko vertikalne osi i trenutna stanja vožnje)
  • kočnice senzor tlaka (otkriva trenutni pritisak u kočionom sustavu, koji se može izračunati silu kočenja, a time i uzdužnih sila koje djeluju na vozilo),
  • uzdužna ubrzanja senzor (samo za vozila s pogonom na sve kotače).

Uz to je potrebna dodatna oprema za stvaranje pritiska u kočionom sustavu, koji stavlja pritisak ako vozač ne kočnica. Hidraulični agregat osigurava raspodjelu pritiska kočnice na kotačima biti kočnicama. Stop lampa prekidač je osmišljen kako bi svjetlo gore stop-svjetla, ako vozač ne kočnice ESP aktivaciju. ESP može ponekad mute tipku na ploči s instrumentima, što je prednost za primjer prilikom vožnje s lancima za snijeg. Isključite sustav ili žmigavac svjetlo svijetli na ploči s instrumentima.

ESP pruža isti pomak granice fizikalnih zakona, a time i povećanje aktivne sigurnosti. Bi se spriječilo oko desetine od nesreće ako se sva vozila koja su opremljena ESP. Sustava, osim ako je isključen, što kontrola stabilnosti stalno. Vozač je veći osjećaj sigurnosti, posebice na ledu i snježnim cestama. S obzirom da ESP ispravlja smjer kretanja u željenom smjeru i offset progibi nastaju smicanje značajno smanjuje rizik od nesreća u kritičnim situacijama. Međutim, treba napomenuti da čak i najnapredniji sustav stabilnosti ESP nije svemoguć, stoga uvijek morate poštivati zakone fizike.