Skraćeni je koja je uz francuski Garrett najpoznatiji proizvođač turbopunjača za benzinske i dizel motore.

To je i sinonim za turbinski prednabijane motore, koji su potpuno prevladali u dizelskom sektoru, a koriste se i među benzincima Što je osnovna ideja ovog koncepta? Kod klasičnih (usisnih) motora tijekom prvog takta usisni plinovi ustrujavaju u cilindar kroz otvoreni usisni ventil (ventile).

Usisavanje se završava u donjoj mrtvoj točci (DMT). U cilindru se tada postiže veći ili manji podtlak, koji ovisi o koncepciji, brzini vrtnje i opterećenju motora. Kod benzinskih motora s usisnom zaklopkom podtlak je veći nego kod dizelaša sa slobodnim usisom. Podtlak se također povećava sa smanjenjem brzine vrtnje i opterećenja.

Tako benzinski (otto) motor u praznom hodu ostvaruje se podtlak, na čije se stvaranje troši se mehanička energija, te se smanjuje učinkovitost i povećava specifična potrošnja motora. Zato su dizelaši ekononomičniji od benzinaca i to puno više kod
malog opterećenja (u gradskoj vožnji) nego kod punog.

Osnovna ideja turbo motora je da se tijekom prvog takta u cilindar nabiju plinovi pod tlakom, te se u donjoj mrtvoj točci prirast tlaka – 0,4 do 0,8 bara (kod sportskih motora i ) naziva se tlakom pretpunjenja ili prednabijanja.

Ako uređaj stvara prirast tlaka do 80 posto radi se o puhalu, a kod većeg se prirasta radi se o kompresoru (u oba se slučaja radi o punjačima. Zato automobilski motori u pravilu imaju turbopuhalo, odnosno turbopunjač.

Motori s turbinskim prednabijanjem specifično su ekonomičniji od jednako snažnih klasičnih (usisnih) motora, jer se energija utrošena na turbini kompenzira manjim gubitkom energije na usisu.

Najveće se uštede postižu na manjim mehaničkim gubicima (zbog manjih gabarita i mase motora) i radu u povoljnijem području. Prvi je europski automobil s turbopuhalom bio BMW 2002 turbo iz 1973, kojemu je snaga sa 130 KS (u verziji “tii”) povećana snaga na 170 KS.

Turbopunjač se potpuno dokazao u dizel-motorima, omogućavajući bolje performanse, skladna vozna svojstva i nisku potrošnju goriva. Zbog toga se s pravom kaže ako turbo onda dizel, ako dizel onda turbo.

Kod modernih se turbodizelaša koriste VTG turbopunjači s promjenjivom geometrijom (zakretnim lopaticama statora).

Osnovna ideja ovog koncepta je u mijenjanju smjera ulaza plinova u rotor turbine zakretanjem statorskih lopatica, čime se postiže veća učinkovitost turbopunjača, posebice kod manjih brzina vrtnje motora (uklanja se turbo-rupa).