– je automatski mjenjač kod kojeg se (za razliku od ručnih i većine automatskih) stupnjevi prijenosa mijenjaju kontinuirano.

Tako se u svakom trenutku uspostavlja najpovoljniji prijenosni omjer i omogućuje rad motora u najpovoljnijem području. Koncept je razvila nizozemska tvrtka Van Doorn, a danas se koristi u većini manjih i srednjih automobila s automatskim mjenjačem.

Glavni su mu dijelovi dvije remenice promjenjiva promjera. Povezane su relativno krutim remenom, te se povećanjem jedne remenice smanjuje druga i mijenja prijenosni omjer.

Ovakav se sklop u stručnoj terminologiji naziva ‘varijator’. Varijator se kombinira s automatskom spojkom, a ona se najčešće izvodi kao hidrodinamički pretvarač momenta (tzv. Fottingerova spojka).
Ona se sastoji od crpnog kola (spojenog na zamašnjak) i turbinskog kola (priključenog na spojničku osovinu mjenjača).

Ovakva spojka nema krutu mehaničku vezu između motora i mjenjača (odnosno pogonskih kotača), čime se znatno smanjuje dinamičko opterećenje motora i vibracije.

Okretni se moment prenosi kinetičkom energijom ulja, koja se stvara centrifugalnim efektom, bez krute mehaničke veze.

CVT mjenjači imaju sve prednosti prema klasici, osim jedne ‘male’ mane, naime, imaju nešto veće gubitke, odnosno nešto manji stupanj korisnog djelovanja, pa su automobili s CVT mjenjačem nešto tromiji i rastrošniji.