Početna stranica

Ako motor radi nepravilno, slabije ubrzava, ne prihvaća gas, ima povećanu potrošnju, otežano pali i gasi se, uzrok je, najčešće, u nepravilnom radu brizgalica, odnosno u njihovoj nečistoći. Uvjeti u kojima rade brizgalice, visoka temperatura te nečisto gorivo, ostavljaju neželjene posljedice. Za pravilan rad motora bitno je da brizgalice, u svim uvjetima, ubrizgavaju gorivo učinkovito i pravilno. Kad su zatvorene ne smiju nimalo propuštati gorivo, a u točno određenom trenutku moraju se otvoriti i u točno određenom mlazu ubrizgati gorivo u komoru za sagorijevanje.

Radom brizgalica upravlja elektronička centrala (ECU), tako da po potrebi povećava i smanjuje vrijeme ubrizgavanja, u trajanju od 1,5 do 20 ms (milisekunda), ovisno o režimu rada motora. Sve to dolazi u pitanje, ako brizgalice nisu ispravne. Postoje mehaničke i električne brizgalice (kod tehnološki najnaprednijih motora i piezo-električne). Mehaničke rade na principu hidrauličnog tlaka, a električne pomoću elektromagneta. Cijena im je od 70 do 350 eura.

ciscenje1

 

Zaprljale brizgalice izazivaju nepravilan rad motora, slabije ubrzanje, neprihvaćanje gasa, povećanu potrošnju, otežano paljenje i gašenje motora

Zbog razmjerno visoke cijene, čišćenje diza je isplativo i opravdano, jer se postiže značajna ušteda, uz postizanje potrebne kvalitete. Cijena čišćenja je 20 do 30 eura po brizgalici. Postoje dva načina: izravno na motoru, bez demontaže brizgalica, i u ultrazvučnoj kupki, kad se brizgalice trebaju skinuti s motora.

ciscenje2

Čišćenje diza na motoru ne daje očekivanu kvalitetu. Kontrola i njihov rad nakon tretmana ne može se precizno provjeriti, osim donekle analizatorom ispušnih plinova. Ultrazvučno čišćenje nešto je skuplje, ali je daleko bolje, kvalitetnije i isplativije. Ultrazvučno čišćenja na specijalnom uređaju obavlja se u sljedećim fazama:

ispitivanje i ocjena stanja brizgalice prije čišćenja
demontaža postojećih (starih) filtra u brizgalici
ultrazvučnog čišćenja u specijalnoj otopini pri temperaturi 35 do 45°C i frekvenciji 28 do 40 MHz
čišćenje stlačenim zrakom
ispiranje specijalnom tekućinom
ugradnja novih filtara
završno ispitivanje
Ako rezultat nije zadovoljavajući, postupak treba ponoviti, što se često događa kod jako zapuštenih i nečistih brizgalica. Nakon navedene obrade, neke od brizgalica neće biti za upotrebu, zbog mehaničkog oštećenja dosjedne površine ventila, otkazivanje funkcionalnosti, električnog kvara, koji može nastati (rijetko) i u fazi čišćenja. Nakon čišćenja, potrebno je kontrolirati količine goriva, a razlika među ispitivanim brizgalicama ne smije biti veća od 10% (poželjno je do 5%). Nakon ovakvog tretmana na brizgalicama, postižu se značajni napreci u radu motora i čistoći ispušnih plinova (eko-testu).